maandag 22 augustus 2016

de groep van Jack

Toen ik lid werd van Scorpio was mijn eerste trainer Jack en bij hem  was altijd gezellig.We  hebben een tijdje bij Spiridon getraind en daar  gingen gingen we vaak een rondje buitenom door het bos.Dat was best  spannend want een keer was ik hard gevallen. Maar meestal ging het prima. We waren allemaal weer helemaal op de hoogte van wat we in de vakantie gedaan hadden want we hadden genoeg tijd om te kletsen(doel van deze groep is recreatieve sport).Het moet niet het mag. En ondertussen word je genoeg uitgedaagd om goed te lopen,te springen of  te werpen. Ik kan met deze groep mee als ik mijn best doe. Ik zat vroeger bij Sprint bij de gehandicaptenafdeling  maar de lichamelijke lopende gehandicaptengroep bloedde helaas dood en na de reünie kwam ik met Thea Martens van de gehandicaptenafdeling op het idee om de lopersgroep door te starten Toen heb ik een aantal jaar als senior meegetraind en toen kwamen de beste atleten van de vb groep erbij echt de T20 atleten en die kon ik helaas niet meer bijbenen. Toen ben ik gestopt.Bij Scorpio ben ik weer begonnen in 2014. Ik moest iets aan mijn spieren doen



 want ik viel te vaak doordat mijn spieren te slap waren.In het begin had ik het echt moeilijk en moest er alles aan doen om het bij te houden maar na de zomervakantie kwamen mijn eerste kleine successen. Touwtje springen wat beter ging. Een bal vangen en meer dingen. Ik ging ook wedstrijden doen en dat ging best behoorlijk. Vaak werd ik wel laatste maar dat vond ik niet erg. Het belangrijkste is dat ik hier veel leer en elke keer weer zin heb om te gaan.Ik ging zelfs hordelopen. Ik had  nooit durven dromen dat ik dat zou doen! Maar het lukte! Dat kan alleen bij Jack.Onder het lopen riep hij bulderend van het lachen. Jij kan Justin (supersnelle atleet in onze groep) wel inhalen. Op een avond had ik iets lekkers getrakteerd om de groep,Jack  en ook Wim die zich  ook met mij bezighoudt te bedanken. Zonder die steun geen training.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten