zondag 21 augustus 2016

Glennis Grace

Een van de artiesten die ik gisteren heb gezien is Glennis Grace. Ik besteed aandacht aan haar omdat ik vind dat ze heel goed is maar te weinig mensen zien dat.
Glennis Grace werd in 1978 geboren. Ze is begonnen met zingen toen ze 6 jaar was. Ze heeft aan kindertalentenjachten meegedaan o.a. aan Unicef Gala for Kids. Julio Iglesias en Audrey Hepburn waren ondersteboven van haar en dat was ik ook toen ik de soundmixshow zag met haar erin. Ik ben haar nooit vergeten ondanks ze na de soundmixshow moest knokken voor een hit want zo gemakkelijk gaat dat niet als je de Soundmixshow wint. Je bent  de ene dag on top of the world en de andere dag zijn ze je vergeten.Als Glennis een cd uitbracht en ik wist dat kocht ik hem. Zo heb ik  bijv My Impossible Dream. Met dat nummer deed ze mee aan het songfestival maar kwam zoals veel Nederlanders tekort.Erg jammer, luisteren ze dan niet naar de zang? Hoe goed iemand kan zingen?
Maar goed, ik zat jaren later naar De Beste Zangers te kijken en daar zat een bescheiden vrouw op de bank totdat ze haar mond opentrok bij Afscheid. Ik kon de volgende dag alleen daar maar aan denken en terecht, ik hoorde het de volgende dag op de radio en voordat ik het goed en wel doorhad stond ze op 1 met dat nummer. Echt prachtig. Dus ik kocht  de cd waar dat nummer opstond.
Met haar carrière ging het gelukkig nu beter en ze zingt ook in The Ladies of Soul met superstemmen die samen met haar zingen.
Ik vind haar zang formidabel. Ik zit zelf op zangles en ik weet wat van de technieken die je gebruikt. Een ervan is de Edge, dat is in het gewoon Nederlands superhoog zingen zonder je kopstem te gebruiken.Ik heb neutral en curbing al een beetje onder de knie maar overdrive en edge zijn een stuk moeilijker. Dat kun je niet zomaar  zuiver en je moet ook durven ook want de kans dat je de controle over je stem verliest is heel groot. Ik heb bij een workshopoptreden Weak gezongen en ik moest echt opperste concentratie  hebben om te klimmen  naar de slotnoot: WEAK AS I AAAAAAAAAAAM!!!
Ik heb het gedaan maar door de zenuwen gleed ik uit. Glennis zat met haar optreden de hele tijd in die regionen en ze deed het loepzuiver en daarom is ze voor mij de beste zangeres van Nedserland!



Verder een bericht aan de paralympische atleten die gaan vertrekken naar Rio:Succes


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen