zondag 21 augustus 2016

Glennis Grace

Een van de artiesten die ik op Dutch Valley heb gezien is Glennis Grace. Ik besteed aandacht aan haar omdat ik vind dat ze heel goed is.
Glennis Grace werd in 1978 geboren. Ze is begonnen met zingen toen ze 6 jaar was. Ze heeft aan kindertalentenjachten meegedaan o.a. aan Unicef Gala for Kids.  Julio Iglesias en Audrey Hepburn waren ondersteboven van haar en dat was ik ook toen ik haar in de soundmixshow zag. Ik ben haar nooit vergeten.Ze moest na de soundmixshow knokken voor een hit want zo gemakkelijk gaat dat niet als je de Soundmixshow wint. Je bent  de ene dag on top of the world en de andere dag zijn ze je vergeten.Als Glennis een cd uitbracht en ik wist dat kocht ik hem. Zo heb ik  bijv. de cd My Impossible Dream. Met dat nummer deed ze mee aan het songfestival maar kwam zoals veel Nederlandse inzendingen tekort.Erg jammer, soms vinden mensen de act belangrijker dan de zang.
Jaren later naar De Beste Zangers te kijken en daar zat een bescheiden vrouw op de bank totdat ze begon te zingen.Ze zing Afscheid. Ik kon de volgende dag alleen  maar aan dat optreden denken en ik was niet de enige. Ik hoorde het de volgende dag op de radio en voordat ik het goed en wel doorhad stond ze op 1 met dat nummer. Echt prachtig. Dus ik kocht  de cd waar dat nummer opstond.
Met haar carrière ging het gelukkig nu beter en ze zingt nu ook in The Ladies of Soul met superstemmen die samen met haar zingen.
Ik vind haar zang formidabel. Ik zit zelf op zangles en ik weet hoe moeilijk de nummers zijn die ze zingt. Ze doet het loepzuiver en daarom is ze voor mij de beste zangeres van Nederland!


https://youtu.be/YLf7QaQnh4k





Geen opmerkingen:

Een reactie posten