woensdag 10 augustus 2016

De nieuwe bak en een wegwedstrijd in een dorpje

 In de zomer van 2015 was er een dag op de manege georganiseerd om geld bij elkaar te krijgen voor een nieuwe bak. Ik heb de hele dag heholpen en in de eerste weer van de zomervakantie van 2016 was het zover, er werd een nieuwe bodem gelegd. Een week later werd hij geopend. Dr nieuwe badbodem was zeer  hoogpolig en heel lekker zacht. Je zakte er  lekker diep in weg. De pony's moesten hard werken en naast lopen liet ik uit mijn hoofd omdat ik bij de vorige vernieuwing een zweepslag had opgelopen. De eerste les werden de kleinste lonytjes van stal gehaald, die mochten de bak openen. De les erna was het beginnersuurtje.
 Hilda, een grote shetlander was weer lekker bezig maar het kindje dat erop zat reed hem echt heel goed. Het beest wilde elk rondje door de haag van ouders heen breken om naar stal te gaan.Het is echt een supershet waar de kinderen echt op leren rijden.
Aan het eind van de middag kwam Carla mij halen en samen aten we visbami.
Ik had die avond geen paardrijles maar een wesstrijd.
Het was de vakantieloop in Biest-Houthakker. Dat was best zoeken . Dat het een boerendorp is kon je niet alleen zien maar ook ruiken. De boeren hadden net hun land bemest.  Ik kwam voor de wedstrijd en schreef me in voor de 4 km. Het waren verschillende ondergronden waarvan ik het zandpaardje het lekkerst vond lopen. Asfalt ging ook wel goed maar de klinkers zijn echt niet fijn. Het tweede rondje gaat altijd veel beter omdat ik dan het rondje ken en dan kan ik  veel harder doorlopen en dat heb ik gedaan ook, de tweede 2 km had ik in 10 minuten gelopen en ik kon ook wat mensen inhalen maar een grote groep bleef mij net voor zodat ik 24 e  werd met 25 minuten. Niet echt slecht vond ik, ongeveer 6 minuten per kilometer. Na de wedstrijd heb ik nog een kopje koffie gedronken met Carla en toen zijn we weer naar huis gegaan.


De wielrenners hebben veel medailles gehaald tijdens de spelen van Rio

2 opmerkingen: