donderdag 22 september 2016

cerebrale parese

Ik ben  bij de gehandicaptensport ingedeeld in T37/f37 Dat zijn mensen met cerebrale parese oftewel spasticiteit.Bij mij uit dit zich vooral in mijn armen. Ik maak vaak ongecontroleerde bewegingen met mijn armen , ik overstrek ze  of ze trekken samen. In ieder geval vind ik het zelf behoorlijk voor genant. Ik vind schrijven, groenten snijden, knippen e.d erg moeilijk.Mijn benen gaan wel, maar ook daar heb ik weinig kracht in .
Ik kan alles toch wel goed gebruiken omdat ik alles goed heb getraind.Ik heb een elektrische fiets waarop ik elke dag diverse kilometers rijd. Daar wordt ik ook sterk van. Er is aan mij niet echt veel te zien, daarom zijn er mensen die denken dat ik niks mankeer.
Ik heb er meestal geen last van. Ik doe wat ik kan bij de trainingen en op mijn werk maar soms heb ik van die weken dat het allemaal even minder gaat, dan werken mijn armen en benen veel minder goed en dan lukt het
 gewoon niet.Soms ligt het aan mijn
 concentratie of zit ik niet lekker in mijn vel,in ieder geval vind ik het dan lastig dat
 anderen zoveel last hebben van mijn
 motorische beperkingen. De een accepteert het beter als de ander maar that's life.

Het jongetje in de film heeft een lichte vorm van cp.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten