zaterdag 17 september 2016

maarten de bruin

Vandaag ga ik bloggen over een vriend van mij die niet alleen heel erg  grappig is maar ook een ander talent heeft: grafische vormgeving.
In 1997 begon Maarten  de Bruin in een bedrijf in Dorst. Hij mocht de belettering doen.Dat beviel erg goed en na een jaar startte hij een eigen kantoor in Oosterhout. Daar ging hij meer tekenen.
In 2001 gaat hij samenwerken met een beletteraar maar in 2011 legde hij zich toe op het illustreren.
Ik heb zelf gezien hoe Maarten tekent. Hij kijkt naar een gezicht en haalt het grappige eruit of de persoon oud of jong,beroemd of niet is. Hij is niet onopgemerkt gebleven want een keer  per maand tekent hij bij Utopia. Er zijn nogal wat markten waar hij tekent en als we het weten gaan we altijd kijken.
Tekenen is trouwens niet zijn enige talent, hij kan ook heerlijk koken en bakken, is een multi-instrumentalist en een entertainer. Als ik weet waar hij tekent zal ik het op mijn blog zetten.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen