zondag 2 oktober 2016

dressuurproef

Heel vaak heb ik een dressuurproef gereden. Vaak had ik niet zo heel veel punten maar er waren wel een paar dingen heel belangrijk voor mij:
Als Loes die mij lesgaf en ook de proef voorlas  heel tevreden was. Als ze zei:ik heb haar nog maar zelden zo goed zien rijden. Dat doet goed want je hebt les omdat je vooruit wil komen en omdat je iets wil leren.
Dan wisten we beiden dat er er op een goede manier energie in hadden gestoken. 
Jaren eerder had ik ook eens  zoiets meegemaakt. Om de week hadden we springen en dat durfde ik niet  totdat ik een keer op Rockey zat en dacht:Nu of nooit. Ik galoppeerde op de hindernis af en Rockey vloog eroverheen. Loes trok haar ogen wijd open en stamelde:Dat...heb...ik.. nog...nooi....gezien!
Maar er was nog iets in die proef wat ik fantastisch vond:
Er stond : Een zeer vriendelijke amazone. Dat is belangrijker dan winstpunten want ik vind dat je netjes moet zijn naar je paard toe.De jury heeft gezien wat ik belangrijk vind en daar ben ik trots op.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten