zondag 23 oktober 2016

jota--joti

JOTA-JOTI:Jambory on the air and on the internet

Toen ik nog bij de Bevers zat had ik een  programma bedacht met het hoofdthema communicatie. Ik ben best wel een tijdje bezig geweest met de voorbereiding en ik had ook veel activiteiten gevonden. Ik ben gestart met  uitleg over wat Facebook was en  liet de beverplaatjes zien, toen ging ik verder praten over het weerbericht: dat is communicatie met de  satelliet. Daarna zijn we aan de dromenvanger begonnen, dat was een heel werk. Je maakt dat met touwtjes en veertjes. Tussendoor  hebben we nog gezonden, dat doe je in een tent met een radioverbinding. Het was was erg  leuk om te doen en de bevers stelden goede vragen. Ze vonden het heel interessant hoe het allemaal werkte. Toen moesten we hard werken om de dromenvanger af te krijgen.
We hebben van deze opkomst een vlog gemaakt en deze activiteiten gaan we ook vloggen:
zonnewijzer maken
regenmeter maken
mashmellows bakken
broodjes bakken
jam maken
vuilniskwartetten
pictionairy
en natuurlijk de vlog editten en met de bevers kijken.
We hebben 3 opkomsten gefilmd en de vietde opkomst hebben de kinderen de vlog gekeken. 
De kindjes :







Geen opmerkingen:

Een reactie posten