zondag 16 oktober 2016

wereld rond in 80 dagen

Soms komen we bij een theatervoorstelling in de Bussel:de wereld rond in 80 dagen. Het was een lange zit maar je kreeg wel waar voor je geld. Het ging over iemand die een weddenschap aanging om de wereld rond te kunnen reizen in 80 dagen. Zo gingen ze van landen naar Parijs, en dan naar Venetie en zo naar Suez, Bombay ,Calcutta, Japan,San Francisco,New York en zo weer in Londen. En zoals bij de meeste verhalen had het weer een goede afloop.
Ik ben echt een  fan van Niek de Bruijn, een acteur in het gezelschap ik vind hem echt zo goed , die jongen had al talent toen hij  bij mij op school zat. Het stuk zat vol grappen waar ik hard om kon lachen:
Als ik boos ben roep ik ook vaak :gloeiende gloeiende gloeiende.....Ik vraag vaak aan Carla of ze uit Calcutta komt en dat woord werd heel vaak genoemd. En Hatseflats heb ik ook nog gehoord. Dat woord is niet nieuw ingebracht door familie Gillis, ik gebruikte dat al voor 2016.
Kortom een stuk naar mijn hart

Als de Engelse gentleman Phileas Forrl beweert dat het tegenwoordig (1872) mogelijk is om in 80 dagen heel de wereld rond te reizen kan hij rekenen op hoongelach van de andere leden van de Reformclub. Hij verwedt zijn fortuin om zijn gelijk te halen en vertrekt halsoverkop met zijn nieuwe Franse bediende Passepartout op een reis die hem zal leiden door alle windstreken. Op de voet gevolgd door Inspecteur Fix-die hem aanziet voor een bankrover- ontmoet en redt hij onderweg de mooie Aouda. De reis voert van Europa door Afrika, Azië en Amerika. Zo’n lange tocht is natuurlijk niet zonder gevaren en het gezelschap krijgt dan ook te maken met sabotage, ongelukkige omstandigheden en woeste zeeën. Lukt het Fogg en Passepartout om op tijd terug te zijn in Londen?

Na ‘Sneeuwwitje’, ‘Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen meneer?’, ‘Pinokkio’, ‘Peter Pan’ en ‘De betovering van Belle en het Beest’ is dit alweer de zesde productie door Musicalvereniging Con Brio. Elke productie staat bol van avontuur, humor, zang en dans en natuurlijk prachtige muziek door het live orkest.
Volgend jaar ben ik weer weer bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten