woensdag 2 november 2016

Het beste paard van stal

Soms als ik ga paardrijden  moet ik ineens denken aan een paard dat op de Oosterhoutse manege heeft gestaan. Het paard heette Rockey. Hij kwam op de manege in 1998. Al vrij snel mocht ik  hem proberen. Ik vond hem zeker in het begin niet gemakkelijk maar ik vond het een tweede Dynemite. Daar kon ik wel gelijk in hebben want Dynemite was ook een draver. Ik heb wat met dravers, het is mijn favoriete paardenras.Die beginperiode had ik het wel zwaar met hem. Hij viel andere paarden aan en had nog meer streken. Er waren  keren dat ik er niet  meer op wilde of niet meer mocht van Cor. Als ik  dan eventjes op andere paarden had gereden was ik weer klaar om verder met hem te stoeien. Na ongeveer anderhalf jaar had in hem zo onder controle dat  ik met hem kon galopperen in een les waar 21 combinaties. En we reden kris kras tussen de andere paarden door zonder dat hij iets deed. Dat was leuk riep ik na de les. Ja zei Cor, ik vond het ook heel leuk met jou op Rockey in de les.
Het was genieten en bijna elke les op Rockey was een feest. Op dit paard ging ik zonder problemen naar het bos, ik genoot van de dressuur lessen want achterwaards, wijken (wat op geen een ander paard ooit is gelukt) lukte op Rockey wel! Springen kon ik niet maar met Rockey sprong ik op het laatst een meter!
Rockey was een paard dat ongehoorzaam kon zijn maar voor mij deed hij alles, en als ik hem riep als ik op de manege kwam hinnikte hij. We deden dressuur en de laatste wedstrijd die hij liep werd ik tweede met een winstpunt! Rockey en ik hoorden bij elkaar, we waren een team. We waren gemaakt voor elkaar.Nooit was er een paard dat zo goed bij mij paste en ik denk dat dat ook niet meer komt. Op maandag 18 augustus werd hij zo ziek dat hij moest inslapen.
Nooit meer ben ik een paard tegengekomen die aan hem kon tippen..... 

Ik heb veel paarden gereden die meer dan fantastisch waren maar Rockey is absoluut het beste paard van stal.
Rockey

Geen opmerkingen:

Een reactie posten