donderdag 15 december 2016

diamant

Ik word zoveel gevraagd om dingen te doen dat ik best mijn bed op school zou kunnen zetten.
Op omroeop brabant is een serie van 6 weken over Diamant. Dit is net zoiets als Go! in die serie laten ze zien waaromde mensen die er werken  bij de sociale werkvoorziening zijn en niet bij het reguliere bedrijf.Dit komt oa dat ze langzamer van begrip zijn, een lage concentratie en dat mensen echt aangestuurd moeten worden omdat ze anders niet weten hoe ze het werk moeten doen. Een goed programma die een beeld geeft van de mensen en het laat ook zien dat  de sociale werkvoorziening er echt niet voor niks is.
Zelf werk ik ook via de sociale werkvoorziening en ik ben er ook niet voor niks.
Ik heb last van mijn ogen,ik heb door mijn cp een slechte motoriek en weinig kracht en de hoofdhandicap is wel dyspraxi. Als je dat hebt ben je sowieso arbeidsgehandicapt.
Maar ik heb ook veel capaciteiten die ik kan gebruiken is het onderwijs e4n daarom kan ik onderwijsasistente zijn. Mijn werk is aangepast op mij en hoef geen dingen te doen die ik niet kan.
Als ik die aanpassingen kwijt ben red ik het gewoon niet. Daarom moet men altijd rekening houden met arbeidsgehandicapten en het is zo gemakkelijk om van de zijlijn te roepen dat ze lui, gek of at dan ook zijn wanr  die mensn doen ook wat ze kunnen.
Carla is een superchauffeur die via go werkt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten