donderdag 15 december 2016

Zangles bij Geertje Kuijpers

Ik heb altijd gezongen in een koor maar in 2011 wilde ik via backings ook solo gaan zingen. Ik heb zangles genomen bij Geertje Kuijpers.
Zij is begonnen op haar 15e met zanglessen en ging op haar 18e naar een musicalopleiding in Den Haag. Hierna werd ze aangenomen op het conservatorium
Toen ze hiermee klaar was ging ze in het buitenland opera en lied studeren.
Ze deed mee met internationale concoursen en  haalde de finales. Een concours is Den Bosch won ze. Dat heeft lang op haar prikbord van haar wachtkamer gehangen.

Ze heeft meegewerkt aan bekende kamerkoren en opera's


Nu geeft ze zangles, werkt aan musicals en jureert bij zangwedstrijden. Ook treedt ze zelf soms nog weleens op

Ik heb zangles van haar  gehad en dit zijn mijn bevindingen. Ze is erg streng maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden dus na een paar jaar heb ik veel geleerd. Toen ik pas zong kon/durfde ik niet te zingen  en kon ik alleen nummers zingen waar de noten dicht bij elkaar liggen. Nu doe ik dat in mijn band nog steeds maar dat is ook omdat ik graag rocknummers speel. Een paar jaar geleden op Koningsdag had ik een repertoire waar de laatste nummers van de setlijst  van die uithalen hadden zoals tie your mother down van Queen en  Smells like teen spirit van  Nirvana. De rest van de nummers hadden dat niet maar ik had een gitarist die fantastische solo's  weggaf. Doordat  we samen konden schitteren op de voorgrond was het optreden onvergetelijk.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten