zaterdag 31 december 2016

hoe heb ik leren paardrijden?

Ik ben begonnen met paardrijden toen ik 8 jaar was. Ik ben begonnen bij de Roosberg bij , Het Bonte Perdje. Dat was een manege voor gehandicapte ruiters. Ik reed toen met een deken en een singel met 2 handvaten. Ik stapte in het begin,leerde draven en ging toen op een zadel en toen werd het tijd om over te stappen naar een kleine, reguliere manege. Ik ging daarheen samen met een vriendinnetje. Samen hadden we les,lol en een lievelings pony die we naar de les gingen poetsen. Mijn eerste lievelings pony was Moortje een verschrikkelijke stoute shetlander waar ik keer op keer vanaf viel maar ik bleef hem leuk vinden totdat ik er echt te groot voor werd. Toen stapte ik over op Goldie. Een paardje van ongeveer 1.50 m die de ene keer heel braaf was en de andere keer de hele bak door denderde. De eigenaresse bleef  maar roepen dat hij en ik de beste combinatie waren dus wat ik ook riep ik moest er iedere keer op. Maar ik heb er 3 en een half jaar op gereden en 2 wedstrijden met hem gedaan .  Nou is het wel zo dat ik het talent heb om paarden waar niemand op wil goed te rijden en wij hadden echt een band. Ik zet er twee paarden op die erop lijken en een foto hoe ik ben begonnen.
Hier leek Goldie op
Zo zag Moortje eruit




Dit was mijn tweede les op de Bouwberg .De eerste les reed ik op Goldie.De eigenaresse zei tegen mij:zoek er maar een uit en Goldie bleef staan. Ik werd erop geholpen, naar de hoefslag gebracht en daar reed ik,vooraan en alleen. We reden figuren en bij een stuurfout stonden alle pony's in het midden maar als ik Goldie weer terug op de hoefslag had gingen we weer. Mijn lach werd steeds breder en ik mocht op de manege blijven. Na een jaar op verschillende pony 's gereden te hebben wisten ze het zeker. Goldie was het beste paard voor mij en ik was de beste ruiter voor Goldie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten