zondag 18 december 2016

jasper

Soms ging in op de manege niet  rijden maar paarden verzorgen. Dat deed ik bij de paarden waar ik op reed. Een paar van die paarden waren Jasper en Appache.
Tijdens het poetsen kun je  vaak ook  goed nadenken. Bijvoorbeeld over deze keer.Er was iemand met mij komen 'snuffelen' of onderwijsassistente  wel een leuke baan was. Ik liet het haar zien:
Eerst gym in groep 6 met stoeispelletjes, toen een half uurtje bij de kleuters  de kinderen helpen met prikken, toen schrijfles, toen aardrijkskunde en toen geschiedenis. Ik maakte mijn lessen extra leuk en en na school zei ze: Als jij het zo vertelt wil iedereen wel onderwijsassistente worden. Nou een mooi compliment.
Toen ik dat overdacht had was Jasper schoon en ging ik even naar de les kijken en na de les ging ik Appache nog lekker poetsen. Appache had er geen zin in en  wilde de stal uitlopen maar voor de sleu-
tels van Cor had hij respect dus hij ging  weer in zijn hoekje staan.

Vred(t)e op aarde

Een( p)aardig 20....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten