maandag 24 april 2017

dyspraxi en muziek

Zoals bekend heb ik cp. Veel mensen met cp hebben ook leerproblemen. In mijn geval niet theoretisch maar praktisch ben ik behoorlijk moeilijklerend. Als ik iets nieuws moet doen kan het heel lang duren voor ik doorheb hoe iets moet.Terwijl het bij een ander zo gemakkelijk gaat. Dan ben ik weleens jaloers en ik voel me onzeker. Wil er het bijltje bij neergooien maar dat kan ik dan ook weer niet.
Neem nou clarinetspelen. Ik heb jaren les gehad. Heb nooit hele hoge noten kunnen spelen en ook geen vlugge riedeltjes. Vlugge riedeltjes is nog wel een probleem maar als ik noten oversla in het begin en probeer die er steeds beter bij de pakken lukt dat wel. Maar die hoge noten gaan nu echt goed en zuiver en dat is het leukste van clarinetspelen,die hoge noten pakken dat is een kick als je die eruit krijgt. Ook als je het hele repertoire al mee kunt spelen als je nog geen jaar bezig bent.maar het ergste komt nu: ik heb een jaar zitten zweten,ieder keer de noten en grepen kwijt . Kruizen mollen en hele noten door elkaar gooien en van de week :ineens had ik het door,speelde ik thuis alle nummers achter elkaar en dacht ik:hoe kan het toch dat ik dit niet gesnapt heb. Ik kan het wel maar het duurt even voordat ik het onder de knie heb.
Ron zei:als je dit nummer goed speelt krijg jij koffie


Geen opmerkingen:

Een reactie posten