zondag 30 april 2017

koken

Vandaag  is het precies een jaar geleden dat ik mijn grote kookhit had met Bram. Een recept dat ik zelf had ontwerpen en waar iedereen zeer van genoot.. Gisteren gingen we ook koken. En ik ging boodschappen doen bij de albert heijn. Ik ben bezig met een eigen kookboek, erg indrukwekkende recepten met indrukwekkende ingredienten. Spelt, mahumurumma, waar haal ik dat vandaan en granaatappelpitten, ook nog nooit op maar ik werd fantastisch geholpen door 2 jongens van de albert heijn in Made, geen wonder dat ze elk jaar in de top 3 komen, ze hebben echt heel veel en de service is echt heel goed. maar goed, ik had alle spullen bij elkaar gezocht en toen op naar de scouting. Wat we daar gaan doen is altijd een verrassing en nu ook weer, we gingen koken, een indische rijsttafel maken met allemaal gerechten.
Ik ga ze even opnoemen .
rendeng ajam: met kip
sambal goreng daging  sambal
kare udang
sayur lodea(sajoerboontjes met spuinazie, heb ik met Jeroen gemaakt)
kering tempe
acar(groentes)
seroendeng(heb ik met Jeroen gemaakt)
Het toetje wapisang goreng met kaneelijs en pecan-caramelijs

Tijdens het koken ging het brandalarm nog af maar brandweerman Bram klom de ladder op en fixte het brandalarm.
Toen konden we aan tafel. Het eten was echt heerlijk ern na het eten kluisterden we muziek,Ik zocht een heavy hard metalnummer op en zei dat het heel melodieus was. Daarna  gingen we afwassen met de hardcore van Bram. Na de afwas was er nog het kampvuur.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten