zondag 7 mei 2017

lucia

Ik ken een meisje van 6. Ze heeft Spaanse ouders maar zijzelf is in Nederland geboren. Ik  vind het een bijzonder kind. Aan de ene kant is het gewoon een kind van 6 maar aan de andere kant......
Allereerst heeft ze veel meegemaakt. Ze heeft een grote zus verloren en heeft dat intens meegekregen. Daarom is ze blijven zitten zei ze tegen mij.                   'Ik was alles vergeten'.  Maar haar bff zit bij haar in de klas  dus ze heeft het leukste schooljaar ever. In zulke zinnen praat ze. En ze wil zich inzetten voor onderzoeken naar kinderkanker want dat mag niet meer gebeuren zei ze. Ze gaat geld verdienen door opera te zingen in haar elza of sneeuwwitjejurk.
Dit kleine dappere meisje heeft mij geïnspireerd. Want ooit met Make My Day wil ik ook voor een goed doel  geld ophalen. En hoe? Ik denk dat ik mijn alter ego van pim de hardloper  de zombie valerie inzet en dáár een verhaal omheen bedenk.
Ik wil geld inzamelen voor onderzoek naar hersenvliesontsteking want het is té gevaarlijk. Het komt als een dief in de nacht en grijpt je meedogenloos. Alleen als je er heel snel bij bent heb je een kans. Hersenvliesontsteking lijkt als twee druppels water op een griepje. Artsen staan vaak machteloos. Ik heb hersenvliesontsteking gehad in 1970 en ik wist toen zeker:het was mijn tijd nog niet. Ik heb ongelofelijk veel geluk gehad! Dat geluk g

un ik andere ouders en kinderen ook dus vandaar mijn idee.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten