zondag 23 juli 2017

pluisje!

Vandaag was het zover: ik mocht op Inette. Eindelijk,eindelijk kwam een droom uit. Ik was haar al een tijdje aan het verzorgen maar nu was het dan zover!
Verschrikkelijk zenuwachtig ging ik naar haar stal om haar te poetsen. Ze was nog niet door haar rui heen dus ik had wel enige tijd werk. Toen het zadel erop en toen was het tijd om erop te springen. Ik ben er met een krukje opgegaan en daar gingen onze eerste stapjes ik de bak. Inette had heel lang niet gelopen en dat merkte ik. Ze liep, struikelde heel veel en dat kwam door twee dingen:
Inette moest wennen en ik had nog niet genoeg kracht om haar te drijven. De drafjes hebben we geen van allen meegedaan want wij konden het niet. Maar het was wel genieten. Het is spannend zei Cor. Ik weet niet of ze het ooit aan zou kunnen om met de les mee te lopen. We proberen het gewoon zei ik en ik dacht: lukt het niet  zoek ik wel een moment om haar toch beweging te geven."Zo ben ik ook met Dynamite begonnen "zei ik. "en hij kon op een gegeven moment ook steeds beter lopen". Er waren een paar mensen die zich zorgen maakten dat dit niet leuk was voor mij. Maar ik heb van elke stap genoten. Ik ga voor dit beestje en ik weet zeker dat het elke week beter zal gaan en dat ik over een tijdje lekker in de les mee kan draaien op een relaxte,ontspannen manier.
Na de les was ik nog even Jasper gaan poetsen die ook vreselijk in de rui was. (Het was de les van 4 april)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten