zaterdag 5 augustus 2017

chill friday: de temperatuur steeg de pan uit

De eerste vrijdag van Juni was bloedheet. In de ochtend had ik nog lessen maar in de middag niet en heb ik een kantoortje opgeruimd.
Laat ik het over de lessen hebben. We hadden het vandaag over jazz, hoe jazz is ontstaan en daar hoorden ook mooie filmpjes bij. Zo vertelde ik dat Adjan Emmen een jazzworkshop heefr en iedere keer een uitvoering geeft. En ik had verteld dat ik zelf clarinet speelde.
 De andere groep kreeg les over het denkvermogen van dieren Ze moesten uitzoeken wie nou de grootste herseninhoud had, de panda of het stokstaartje.
.
De panda is eigenlijk een roofdier maar hij eet het meeste bamboe. Als er een dier in zijn buurt komt eet hij dat op. Als de bamboe is zijn omgeving op is gaat hij dood

Een stokstaartje is ook een roofdier en hij jaagt alleen op dieren. Hij heeft van zijn hol  een soort huis gemaakt met verschillende kamers en een ruimte die hij gebruikt als toilet. Als hij bedreigd wordt haalt hij van alles uit de kast om de vijand af te leiden zoals in de grond gaan graven zodat het roofdier hem door de stofwolk niet meer ziet.
Je begrijpt  dus: ook al ik de panda groter, het stokstaartje heeft een grotere herseninhoud.

In de middag heb ik de kast opgeruimd en ik ben op tijd naar huis gegaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten