vrijdag 15 september 2017

airbornetocht 2012

In 2012 liep ik voor de eerste keer de Airbornetocht.. Ik ging met de welpen de 10 km lopen samen met Freek. We reden vrij vroeg naar Arnhem want we wilden op tijd starten. Daar aangekomen was het gezellig druk. Wel moesten we in lange rijen voor de wc wachten en voor de koffiekraam. Er was muziek en de opening was sfeervol. Toen gingen we op pad. Het tempo was niet zo hoog maar wel goed voor mij. Ik sportte toen  niet en het lopen was een hele opgave. Op de begraafplaats was het stil. Stil uit respect voor de soldaten die hun leven hebben gegeven voor onze vrijheid. Dat mogen we nooit vergeten. Toen liepen we weer verder. Het laatste stuk werd steeds drukker omdat de 10 en de 25 km bij elkaar kwamen en in optocht liepen we naar de finish. Net over de finish klapte mijn voet dubbel maar Freek zei dat ik het beste verder kon lopen en dat heb ik ook gedaan. Toen zakte de pijn wel weer.
Toen gingen we naar de scouting want daar vlogen de kinderen over en er was een BBQ. om half 9 ging ik naar huis  en eigenlijk meteen naar bed. Het was een mooie maar zeer vermoeiende dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten