donderdag 28 september 2017

Lezen

Vandaag hadden we een studiedag over lezen. Lezen is onmisbaar voor iedereen.Zonder lezen red je het niet in de maatschappij. Er zijn helaas teveel analfabeten in Nederland. Als je het niveau van groep 7 niet haalt wordt je analfabeet want als je niet goed kunt lezen ga je dat niet voor je lol doen en zo ga je achteruit en dan kun je helemaal niet meer goed lezen. Iedereen die in staat is om naar school te kunnen, kan leren lezen. Het wil niet zeggen dat de mensen begrijpen wat er staat maar de meesten kunnen wel letters aan elkaar plakken.  Voor analfabeten zijn er veel cursussen die de mensen kunnen helpen met leren lezen. Ikzelf lees wel wat te weinig maar de meeste jeugdboeken uit de schoolbieb ken ik wel. Als ik tijd heb tussen de middag pak ik soms een boek.....Het laatste boek wat ik las was het boek pijnstillers van Carry Slee. Als het boek erg mooi lees ik het vaker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten