zaterdag 3 februari 2024

wotelspread

Deze  keer had ik een kookactiviteit  met de kleinere kinderen. Alba en Martha mochten koken. Daar hadden zwel zin in. Dat vond ik leuk want dan kon  ik meteen eens met  ze kletsen. Ze houden niet van praten maar als  we met  zijn  drieen zijn lukt dat misschien wel.We gingen wat lekkers voor op het  brood maken. 

We hadden 4 winterwortels , 200 g (2 dl) halfvolle biogarde yoghurt en  1 theelepel mosterd nodig. Dit hadden we allemaal in huis dus we konden zo beginnen



 De meisjes mochten de winterwortel  schrappen met een kaasschaaf en daarna onder mijn toeziend oog fijnraspen. Ondertussen vertelden ze mij toch wel dingetjes  over school. Dat ze van de juf  werkjes moesten doen waar ze  geen zin in hadden.  Wat willen jullie dan wel? vroeg ik ´Thuisblijven´ zeiden ze in koor. Tja..... Ondertussen was de wortel klaar en mochten ze het door de yoghurt mengen.  Voor de smaak  deden ze nog een lepeltje mosterd in de spread. Zo gingen de tafel dekken en het kon meteen op het  brood.Zo vonden het allemaal lekker. De tweeling straalde breed. ¨'zie je  wel dat het  leuk is om iets te doen voor de anderen?´ zei Felipe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten