zaterdag 20 augustus 2022

Broodje vegaburger met friet

 Een van mijn lievelingsgerechten is een broodje hamburger met friet. Ik ga deze keer voor de vegavariant. De vegetarische slager heeft goede vegetarische producten. Ik heb al een keer gemaakt en morgen eten we het ook.



Dit heb ik nodig:



Eerst verwarm ik de oven voor op 220 ̊C. Ik bak de friet in de airfryer.  Niet vet en lekker knapperig.



Dan verhit ik de grillpan zonder olie of boter. Ik moet de burgers wel bestrijken  met  olie. Ik gril ze in ongeveer 5  minuten goudbruin. Halverwege keer ik ze om.



Dan ga ik de salade maken.  Hiervoor meng ik  2/5 van de mayonaise met de azijn, het water, peper en zout. Ik houd een handje sla achter, de rest van de sla meng ik met de helft van de rauwkost en de mayonaisedressing.





Als alles klaar is snijd ik de broodjes open en besmeer de snijkanten met de rest van de mayonaise. Ik verdeel de rest van de sla, de burgers en de rest van de rauwkost erover en dek ze af met de bovenkant van de broodjes. We eten er de salade en de friet erbij.



W

Geen opmerkingen:

Een reactie posten