zondag 14 maart 2021

EK para atletiek Assen

Een keer in mijn leven heb ik meegedaan aan een EK atletiek. Die wedstrijd werd gehouden in Assen. Dat was een hele happening. We hadden 3 dagen wedstrijden. Vrijdag hadden we 100 meter.
Zaterdag was het hoogtepunt ooit. Ik liep een 200 meter. Ik merkte ineens dat ik uitzicht had op de finale als ik die Irakeese vrouw voor zou blijven. Hoe ik het gedaan heb weet ik niet maar ik kwam eerder over de streep dan die vrouw. Ik was helemaal uitgeput en ging even liggen. Toen ik mijn ogen open deed zag ik alleen oranje.....dat waren mijn medesporters uit de Nederlandse ploeg die mij feliciteerden.  
Later was de finale maar ik kon niet naar een medaille lopen.
De volgende dag op zondag had ik kogelstoten. Tot mijn grote verbazing was een stoot ver genoeg voor brons.
Jaren later toen ik bij Scorpio ging zag ik een boek over de EK Para atletiek 2003 liggen. Na de training pakte ik het boek vaak om eens terug te denken aan dat prachtige avontuur.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten