zondag 14 maart 2021

paradressuur

Sinds 2019 rijd ik wedstrijden in de paradressuur. Mijn wedstrijdpaarden heten Ramona ( een lieve eigenwijze haflinger) en (was) Nelson, een grote zwarte KWPNer van 1.75 m met een eigen wil. 

Nelson is eind 2019 met pensioen gegaan.
Je hebt 2 soorten proeven tijdens zo'n wedstrijd, de impulsproef en de gradeproef. De impulsproef is een proef die je rijdt voordat je gekeurd bent. Als je gekeurd bent weet je in welke grade je zit en dan kun je die proeven ook rijden. Ikzelf rijd grade 3. Dat zijn proeven zonder galop.
Mijn eerste proeven waren de impulsproeven. Ik mocht wel gradeproeven rijden maar ik wilde even kijken hoe alles ging. Het viel niet tegen. Het eerste jaar had ik wel goede protocollen maar ik viel niet in de prijzen maar het tweede jaar ging beter. Ik werd derde op Ramona tijdens de grade 3 proef. Op Nelson won ik de grade 3 proef. Die beker heeft een mooi plaatsje in de prijzenkast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten