vrijdag 9 juli 2021

aangepaste sport

Ik heb van 1984 tot 2005 aan aangepaste atletiek gedaan. Bij Rianne was dat heel fijn.
 Bij Natascha ook maar daarna kreeg ik het moeilijker. Er kwamen mensen bij met een verstandelijke beperking die lichamelijk oersterk waren. De training werd op hen aangepast zodat ik het niet meer bij kon benen. In 2014 ging ik weer op atletiek maar nu in de algemene technische groep, een groep die het echt voor de lol deed. Dat vond ik oprecht leuk dus ik zette me voor de volle 100% in.
 Totdat ik problemen met mijn gezondheid kreeg die nu gelukkig verleden tijd zijn en corona die roet in het eten gooide.
Ik zag de groep aangepaste sporten lekker trainen en ik trok de stoute schoenen aan: ik ging Wim vragen of ik ook mocht. En het mocht. Wat een goede training krijg ik nu! Het is helemaal aangepast op mijn niveau. Kogelstoten gaat goed dus krijg ik een 3 kg. Discus mag ik zelfstandig doen met een andere man. Maar springen vind ik een probleem dus dat wordt voor mij teruggebracht bij stap 1. Als ik me goed voel wordt de training wat zwaarder gemaakt met bijv 2x een 400 meter maar heb ik mijn dag niet mag ik kijken wat er gaat. Ik krijg er erg veel zelfvertrouwen van en het plezier in sporten weer terug. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten