zaterdag 3 juli 2021

tekening maken over onze binnenkant

Introductie:

Bij Biologie heb ik geleerd, dat ik uit hele kleine levende eenheden besta en dat dit cellen zijn . Deze cellen vormen uiteindelijk verschillende soorten orgaanstelsels, die ervoor zorgen dat ik goed kan functioneren.

Activiteit:

De kinderen moeten op een poster laten zien waar de organen in hun lichaam zitten of in het lichaam van een ander kind. Ze moeten de activiteit doen in een groepje van ongeveer 4 kinderen.

Uitvoering:

Stap 1

De kinderen moeten zichzelf of een ander kind overtrekken op bruin (kraft) papier..

Stap 2:

Dan tekenen ze de organen in de borstholte en de buikholte op ware grote (als je de huid en het buikvlies zou verwijderen)Ze kunnen hiervoor een torso gebruiken.

Stap 3:

 Ze schrijven de namen van de organen en de stelsels waar ze bij horen in het orgaan.ze mogen het opzoeken op internet.

Stap 4: 

Van 1 orgaan laten ze  zien hoe deze is opgebouwd uit verschillende weefsels en cellen.

Stap 5: 

 Ik kijk of de organen goed zitten. Zo niet dan help ik en leg ik uit hoe het wel zit.

Stap 6:

 Ik maak er een een foto van en upload deze zodat ieder kind de poster heeft

Stap 7:

 Ze rollen de poster op, doen er een elastiekje omheen. De poster kan ik verloten.

De kinderen weten nu dat:

  • De mens uit verschillende organenstelsels bestaat
  • De orgaanstelsels uit verschillende organen bestaat
  • Een orgaan uit verschillende weefsels bestaat.
  • De weefsels uit verschillende cellen bestaan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten