zondag 18 juli 2021

wat een week!

Week 28 van het jaar 2021 is een week om nooit meer te vergeten.
Ten eerste stegen de coronacijfers tot een griezelige hoogte. Er waren evenveel besmettingen als met kerstmis. De ziekenhuizen gaan nu ook langzaam maar zeker weer vollopen. Een zorgwekkende toestand. Gelukkig word ik morgen voor de 2e keer gevaccineerd.
Dan Peter R de Vries. Hij was een week geleden neergeschoten en afgelopen donderdag aan zijn verwondingen overleden. Nederland rouwt..
Deze week werd er regen voorspeld, heel veel regen. Ik dacht dat het wel los zou lopen maar het werden 3 gruwelijke dagen in Limburg. De mensen moesten geƫvacueerd worden omdat het water zo hoog stond dat het levensgevaarlijk werd. Maar ook Belgiƫ, Duitsland en nu ook Oostenrijk worden niet ontzien. Er zijn zelfs doden gevallen.
En vandaag wilde ik mijn gedachten verzetten met Formule 1. Dat verliep helemaal in stijl van afgelopen week. In de eerste ronde kwam Hamilton in botsing met Max door in mijn ogen een gevaarlijke manoeuvre. Max spinde en kwam echt snoeihard  in de banden terecht. Hij had  een engeltje op zijn schouder. Het had echt erger kunnen aflopen maar gelukkig ging hij lopend de medicar in. Hij moest wel in het ziekenhuis. Hamilon kreeg hier 10 seconden straf voor en 2 strafpunten. Veel te weinig. Hij won de race maar ging een respectloos feestje vieren. Hij heeft zo geen vrienden gemaakt.  
    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten