dinsdag 13 juli 2021

chocolademousse


Deze keer heb ik chocolademousse gemaakt.
Dit had ik nodig. Eigenlijk had ik gevriesdroogde frambozen nodig maar die warer niet in de Albert Heijn dus heb ik Rode Vruchten Cruesli gepakt.  Dat vindt de hond ook lekker.
Ik ben begonnen om 25 gram roomboter in kleine stukjes te snijden. Het ei heb ik gesplitst in de  dooier en het eiwit/
Toen heb ik 75 gram kookchocolade gebroken on hele kleine stukjes. Er stond een gewone reep chocolade van 70% cacao maar dit vond ik beter.

De chocolade heb ik au bain marie gesmolten. Toen dat was gebeurd ben de boter erdoor gesmolten en de eierdooiers erdoor gemixt.
Toen  heb ik met een snufje zout het eiwit stijf geklopt met de mixer. Beetje voor beetje ging het poedersuiker door het eiwit. Tot slot  moest er nog een halve theelepel vanille extract  door het eiwit

De eiwitten heb ik door de chocolade  gespateld.


Ik heb het in 2 glazen gedaan en dat een half uurtje in de koelkast gezet. Toen ik het toetje op wilde eten heb ik het gegarneerd met slagroom en de cruesli.
Het was echt overheerlijk. 
Vind je 70% te sterk, dan kun je beter de normale pure reep pakken van de Albert Heijn. 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten