vrijdag 2 september 2016

archeon

Vandaag zijn we naar Archeon geweest. Het is een geschiedenismuseum met aandacht  voor de prehistorie,de Romeinse tijd en de middeleeuwen. het was heel interessant. We gingen een speurtocht uitproberen. Het boekje  stond vol informatie en leuke interessante vragen. De antwoorden waren allemaal te vinden in het park maar je moest bij sommige vragen echt goed zoeken, ze waren niet allemaal even gemakkelijk. Je kon er ook een kaart bij nemen waar activiteiten op stonden. Broodjes bakken, een legertraining, een speld maken, een armbandje vilten en een kaars maken, alleen was die daar niet dus heb ik  een pakketje gekocht in de winkel. Die ga ik nog uitproberen. De prehistorie was heel uitgebreid en je ziet hem echt in beeld. Dat geldt ook voor de andere tijden. Geschiedenis wordt toch anders als je ziet hoe het ongeveer is gegaan. Ikzelf heb dingen gezien, gelezen en ontdekt die ik nog niet wist, heel interessant. Ik denk niet dat ik de enige ben. Er was ook een gladiatorengevecht, die heb ik niet gezien maar de vorige keer toen ik er was heb ik het wel gezien. Er worden gevechten nagebootst zoals men denkt dat het vroeger ook ging. Er was ook een boot, De Victoria in het park. Dit was een Romeins schip uit de eerste eeuw..


2 opmerkingen: