vrijdag 14 mei 2021

couscoussalade met chipolataworstjes

 heb ik couscoussalade gemaakt.
Ik had nodig:
Een rode ui
Een courgette
2 puntpaprikas
Gemalen komijn
Gedroogde oregano
Olijfolie
Couscous
Chipolatarunderworstjes.
stap 1
Ik snipperde eerst de ui. De courgette en paprika's sneed ik in blokjes. Toen verhitte ik in een ruime koekenpan 2 el olie. Ik bakte de ui, courgette en paprika 5 min. Ik schepte de komijn en oregano erdoor. Ik bakte het nog 1 min. mee. Ik zette het vuur heel laag om de groenten warm te houden.
Het moest even wachten op stap 2.
Ik kookte water en gooide daar voor een persoon couscous in. Dit omdat ik veel vlees en groente had. Waarom er 5 worstjes in een pak zitten is mij een raadsel. Ondertussen heb ik in een koekenpan de rest van de olie verhit.  De chipolataworstjes heb ik  in 10 min. bruin en gaar gebakken.

 De couscous heb ik met een vork losgemaakt.  De groente heb ik eerst in een stuk keukenpapier in een vergiet gegooid en toen door de couscous gedaan en  peper over gestrooid. Het was precies genoeg voor twee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten