zondag 16 mei 2021

paarden revalideren

Ik vind paardrijden natuurlijk heel leuk maar het leukste vind ik op de oudjes rijden. Op de Oosterhoutse manege heb ik 2 paarden weer ' gerevalideerd'  
Ik begon een tijdje met het poetsen van dat paard zodat het paard mij ook goed kende. 
Daarna kwam de tijd dat ik erop mocht. Dynemite begon ik een half uurtje te stappen. Dat mocht hij stoppen. Dat bouwde ik op naar een uur en dan een stukje draven tot een stukje galop. Toen mocht hij weer in de lessen lopen. Een keer heeft hij nog een wedstrijd gelopen maar dat was ook meteen de laatste keer. Het was echt te zwaar voor hem. Toen werd hij blind en ging hij echt met pensioen.
Inette was een soortgelijk verhaal. Die klik met Inette heb ik echt moeten verdienen. Ze liep al een tijdje niet meer mee en had een dikke vacht waar ze last van had. Die ben ik eraf gaan borstelen en gedurende de tijd ging ze steeds meer glanzen.
Toen zei Cor dat ik erop mocht. Met Inette begon ik wel met een uur en dat was zwaar. Inette had veel moeite, struikelde veel en liep met haar tong op haar borstkas. Maar het ging steeds beter en ook met haar ging ik stukjes draven en zelfs in galop. Een fantastische ervaring. Ik heb er verslagen van gemaakt. Die zal ik een keer posten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten