zondag 20 juni 2021

waar komt mijn passie voor het onderwijs vandaan?

Ik heb als kind altijd al graag schooltje gespeeld, net als veel  andere kinderen.
Mijn vader werkte ook in het onderwijs eerst als leraar en later via adjunct naar directeur. Ik hwb het altijd boeiend gevonden en zo voelde het als thuiskomen toen ik eerst mijn stageschool en later andere scholen binnenstapte.
Zo werk ik vanaf 1999 bijna aaneengesloten op scholen.Ik begon als conciërge, toen werd ik klasseassistente, stagiaire spw niveau 3 en toen meteen niveau 4. Later haalde ik mijn diploma voor leraarondersteuner en RT certificaat rekenen. Lezen mocht ik niet meer halen omdat ze erachter waren gekomen dat ik geen PABO had.
Tegenwoordig worden het steeds meer IKC's en dat vind ik helemaal interessant omdat ik het spel gedeelte van het onderwijs heel belangrijk vind.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten