dinsdag 3 augustus 2021

grote sportheld

Ik volg nog steeds de Olympische Spelen. Nu zijn de atletiekonderdelen aan de beurt. Een atlete springt er voor mij uit. Dat is Sifan Hassan.
 Ik volg haar al zolang ze de wedstrijden op nationaal niveau loopt. Dat komt omdat ze dezelfde onderdelen doet als ik. De middellange en lange afstanden.
 Ze heeft al een imposante carrière maar wat ze gisteren (2 augustus ) presteerde sloeg echt alles. Ze liep de 1500 meter om zich te kwalificeren maar vlak voordat de laatste ronde inging struikelde ze en viel met een klap op het tartan. Ze stond op en begon naar de groep te sprinten. Ze sprintte door en won de serie!
Later op die dag liep ze de 5000 meter finale. Ze liep rustig met de groep mee maar de laatste 350 meter zette ze een sprint in en ze won met overmacht. Sinds 1992 was er weer goud op een atletiekonderdeel. En het kan zijn dat het er niet bij blijft. We hebben nog een 1500 en een 10000 meter en het zou zomaar kunnen dat ze die ook wint. Ook heb gehoord dat ze koffie drinkt voor de wedstrijden. Dat doe ik ook altijd voor mijn atletiekwedstrijden en dat loopt lekkerder. Door de cafeïne heb je net wat meer energie en concentratie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten