maandag 2 augustus 2021

wie ben jij over 10 jaar?

Het mieuwe thema is vroeger en nu. De eerste activiteit is de kinderen laten nadenken hoe ze over 10 jaar zijn.

Ik pak hiervoor een blanco vel papier en ik schrijf in het midden van het vel zoiets als ‘mijn leven over 10 jaar’. Vanaf hier kan ik gewoon lijntjes trekken en het midden omringen met alles wat de kinderen over tien jaar zou willen hebben, kunnen, zijn en doen


Ik kan verschillende onderwerpen aansnijden

  • School of werk: Wat voor school zit je? Wat voor werk wil je gaan doen?Hoe ziet dit eruit?
  • Lichaam: Hoe zie je eruit? Hie groot en hoe zwaar ben je?
  • Vrienden: heb je nog dezelfde vrienden? Stabiele, diepgaande vriendschappen? Veel vrienden?
  • Liefde: Heb je een lieve vriend of vriendin? Of ben je nog single?
  • Uiterlijk: Welke uitstraling heb je?
  • Huis: waat woon je bij je ouders of ergens anders? Hoe ziet het huis eruit? Wat voor huis is het?
  • Persoonlijk: Wat wil je leren? In welke gebieden wil je beter worden? Wil je meer rust, of zoek je juist de drukte op?
  • Kinderen: Wil je kinderen? Hoeveel? Wat wil je ze meegeven?
Nu hebben jullie je levensgids gemaakt.

Hey is grappig, veel dingen die je voor jezelf hebt opgeschreven zijn misschien al binnen een paar maanden te bereiken.


We stoppen het papier in een kistje en er begraven het ergens bijv in de tuin. Over 10 jaar graven we het op rn dan kijken we wat er nog klopt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten