zondag 29 oktober 2017

lekker spelen

Als je oppast op kinderen tijdens  een vakantie of in een weekend kun je altijd wel iets leuks verzinnen. Ik doe dat ook. Ik bedenk dan leuke knutsels of spelletjes of we gaan iets interessants doen. Een voorbeeld :P Op een dag in de zomer ging ik een hele dag oppassen. De kinderen mochten uiteraard met dat mooie weer niet de hele  dag gamen, tv kijken of op hun  tablet. een dag had ik het volgende verzonnen (het was warm die dag)
in de ochtend maakten we een  zonnewijzer zodat we de heel dat de tijd kunnen bijhouden de kinderen gingen regelmatig kijken hoe het met de tijd was.
Als lunch had ik hawaischuitjes gemaaktSpeels & Smakelijk: hawaïschuitjes
 Na het eten hadden ik de voeten van de kinderen geschminkt zodat het leek dat ze slippers aanhadden en we gingen samen een bloemenkrans maken. we hebben  de kralen gepakt en we hebben hem gemaakt van mooie kralen. Na het drinken gingen we spelletjes doen.
Eilandtikketje. Voetje van de vloer maar dan met eilandjes van papier maar je kon er maar 10 tellen opblijven staan. Stond je er dan nog was je af. Hierna hebben we modderlava gemaakt van modder, zuiveringszout en azijn. dat moet je echt eens proberen.
Die dag hebben we ook nog geprobeerd  op een bestaand lied een andere tekst te maken.
Een we hebben de VR bril nog uitgeprobeerd. Als je die opzet zie je in de computer alles net alsof je er zelf bent. je kunt met zo'n ding  heel veel leuke spellen doen. (Dus  wel even op de computer geweest)

Verder op een vrije middag kun je veel dingen doen in het  thema de wereld, water, natuur, techniek,kunst of sport.
Er zijn genoeg dingen te bedenken die je kunt doen zonder de computer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten