donderdag 10 augustus 2017

de hond

Ik ging naar school op de fiets, het was mooi weer en ik genoot van het ritje. Maar toen ik van het fietspad afkwam in Raamsdonksveer hoorde ik een mevrouw roepen:"een koekje"en voor ik het wist kwam er een hond uit  de zijstraat rennen richting de mevrouw  met het koekje. Ik remde gelukkig maar ik kon niet meer van mijn fiets afspringen want de hond liep tegen mijn fiets aan. Dus ik viel met de fiets. De mensen die het zagen schrokken onbedaarlijk maar tot mijn opluchting had ik niks behalve  flinke schaafwonden.  Mijn knie was niet uit de kom. De hond had wel pijn  en hij jankte zielig. We hebben gegevens uitgewisseld en ik kon mijn weg vervolgen. Op school was de grote schoonmaak en  Sonja, mijn collega kon mij gelukkig helpen met mijn schaafwond. Ik heb er niks aan overgehouden maar ik ken mensen die ook lelijk zijn gevallen.
Ik ken iemand die door toedoen van een hond zo hard is gevallen dat hij zijn heup had gebroken en zijn been had verbrijzeld. De man heeft erg veel pijn gehad en het heeft anderhalf jaar geduurd voordat hij weer kon fietsen.
Dus mensen alsjeblieft. Bij de weg de hond aan de lijn. Honden zijn dieren die onverwachte dingen kunnen doen en daar kunnen fietsers het slachtoffer van zijn.
Maar ook kunnen ze net als bij mij ineens de weg overrennen en als er dan een auto hard aan komt rijden zijn de gevolgen niet  te overzien.
Ben je op straat? Honden aan de lijn!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten